2015/06/15

Kilka słów o...

Martin Margiela urodził się 9 kwietnia 1957 w Leuven. Jest belgijskim projektantem mody.

Po zakończeniu studiów na Królewskiej Akademii sztuk pięknych w Antwerpii w 1979 roku stał się nieetatowym projektantem. 

Dopiero w 1982 r. został odkryty przez Jeana–Paula Gaultiera. Wtedy właśnie przeniósł się do Paryża, gdzie był jego asystentem przez kolejne pięć lat.
W 1988 r. razem z Jenny Meirensem na paryskich wybiegach pokazał swą pierwszą damską kolekcję.

W 1989 r. otworzył salon z własnym nazwiskiem, gdzie zaprezentował swoją autorską kolekcję, cieszącą się dużym zainteresowaniem.

















Na wybieg wyszły modelki okryte białym płótnem, w skarpetkach namoczonych czerwoną farbą. Następnie - płótno z odbitymi stopami służyło mu jako materiał do nowej kolekcji. 
Jego stroje są postrzępione, krzywo pocięte i wyblakłe. Jest uznany za bardzo uzdolnionego krawca, przywiązującego wagę do szczegółów.





















1997 dom mody Hermes zatrudnia go jako projektanta, który może teraz użyć swoich niebanalnych pomysłów w akcesoriach i galanterii. Margiela sprawdza się na tym stanowisku, i dzięki niemu marka Hermes kojarzona jest teraz ze strojami dla kobiet. 






Wraz z nastaniem dwudziestego pierwszego wieku, Martin Margiela nadal jest jednym z najbardziej wziętych i kontrowersyjnych projektantów w świecie mody. Nie lubi rozgłosu i nie pozwala na fotografowanie się. Dopiero w roku 2001 zgadza się na artykuł prasowy w magazynie Vogue. Jego studio projektowe zostaje sfotografowane, podczas gdy na miejscu mistrza widoczne było jedynie puste krzesło.

12 komentarzy:

  1. nie podobaja mi sie jego kolekcje;/ fioletowa00XD

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy pomysł z tym płótnem. No muszę przyznać że ma pomysł na siebie i go realizuje. Niestandardowo, ale lubię takie awangardowe pomysły :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Super :) słyszałam już o nim ale nie miałam kiedy poczytać więcej dzięki:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwsze slysze ;p ale przystojniak :D projekty tez przystojne

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam troszkę o nim, ale tyle co jest tu napisane to już nie :)

    Misi.9

    OdpowiedzUsuń
  6. Dosyć ekstrawagancki ten projektant, nie w moim guście, ale projekty bardzo pomysłowe.
    karola8971

    OdpowiedzUsuń
  7. Jego kolekcje mi zaimponowały, uwielbiam abstrakcyjne połącznia, chociaż według mnie kolory za mało żywe są użyte w jego projektach.
    Vallenn

    OdpowiedzUsuń
  8. o, moja spodniczka ze strike a pose pochodzi z jego kolekcji, nie wiedziałam :)
    Lili_piratka

    OdpowiedzUsuń
  9. Jego projekty są bardzo interesujące, ma bardzo ciekawe pomysły.

    zikola22

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy o nim nie słyszałam, ale muszę przyznać że jego projekty mi zaimponowały

    LadyLivReal

    OdpowiedzUsuń
  11. Projekty są bardzo pomieszane. Jedne śliczne a drugie okropne :) Ale i tak jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń