2021/03/08

Poniedziałek z Elizabet-Mary – najgłupsze mity o Stardollu.

 Znowu poniedziałek, znowu ja. Dzisiaj przychodzę do Was z zestawieniem kilku idiotycznych opinii, które krążą o Stardollu. Dajcie znać, czy zgadzacie się z moim zdaniem odnośnie do tych głupot. 


1. Stardoll to gra, w którą grają tylko dzieci. 


Z pewnością znajdziemy na Stardoll młodych adeptów mody, ale obecnie zdecydowana większość użytkowników to dorośli. Dla wielu z nas jest to po prostu miła odskocznia od rzeczywistości (i okazja do ponoszenia markowych rzeczy, na które nas nie stać w realu). 
Gry komputerowe nie są tylko dla dzieci, każdy może w nie grać i nie widzę powodu, aby to wyśmiewać lub krytykować. 
Mam 22 lata, gram w Stardoll, Simsy, GTA, a kiedy jestem smutna, odpalam stare ubieranki z Roi World i Sky Breeze (moja ulubiona to "Ubierz konia i jeźdźca") i świetnie się przy tym bawię. 


2. W Stardoll grają tylko geje. 

No pewnie! Każdy chłopak, który chce założyć konto, najpierw musi przejść weryfikację, która polega na podaniu nazwy koloru, bo przecież TYLKO homoseksualiści bezbłędnie odszyfrują, że kolor A to róż indyjski, a kolor B to róż pompejański. 
A tak na poważnie... kiedy ludzie przestaną kategoryzować rzeczy na te dla dziewczyn i te dla chłopców? 

Co wspólnego niby ma orientacja seksualna z grą komputerową? Mam nadzieję, że coraz mniej osób zakłada, że Stardoll jest tylko dla dziewczyn i homoseksualnych chłopaków, bo to nie jest prawda. Stardoll jest dla każdego, kto tylko chce w to grać. 




3. Stardoll zjada Ci pieniądze. 

No i fajnie. To moje pieniądze, więc mogę je wydać, na co tylko chcę. Jeżeli mam ochotę przewalić 100 złotych na Stardollary, to nikomu nic do tego. 
Dodam tylko, że nie trzeba wydawać prawdziwych pieniędzy, aby dobrze się bawić na Stardollu. Znam osoby, które wcale nie inwestują w tę grę i mają super konta. 

Ujęcie przedstawia groźnych przestępców, którzy obrabowali bank. Za ukradzione pieniądze wykupili Stardollary. Ich tożsamość pozostaje nieznana. 


Dajcie znać w komentarzach, co sądzicie o takim postrzeganiu graczy Stardolla. Znacie inne głupie mity i stereotypy dotyczące tej gry? 

21 komentarzy:

  1. Dziwne też jest to, że często gorzej postrzega się dorosłe kobiety, które grają w gry niż dorosłych mężczyzn grających w gry ;p
    Szkoda, że do stardoll nie przybywa znacząco nowych młodych graczy, ponieważ ta gra dla osób interesujących się modą jest naprawdę super!
    Taak wydam swoją kasę na stardoll, bo mogę a co!

    Ogólnie świetny post, super się go czyta i porusza ciekawą tematykę!
    ola4077

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa :)
      Grajmy i wydawajmy dalej, nikt nam nie zabroni się bawić :D

      Usuń
  2. mam 29 lat i gram w sd i arenę mody xD może nikt mnie za to nie zabije xD ogólnie u mnie w domu mój tata i moja siostra nadal się ze mnie śmieją że stara baba a bawi się w ubieranki dla dzieci,ale olewam to xD

    martusia-16

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój tata sam gra w jakieś czołgi, wyścigi i GTA, a ma chłop 47 lat :P
      Nigdy nie jest się za starym na gry i przyjemności.

      Usuń
  3. Gry są super w każdym wieku! Póki Stardoll będzie żył ja będę odwiedzała swoją doll (ktoś się w końcu musi nią opiekować;)).
    Nie mam problemu z inwestowaniem w gry, traktuję to jako kolejną przyjemność - tak jak kupno nowego ubrania, pączka i jest to w porządku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja pewnie też będę odwiedzała swoją doll do końca życia Stardolla :D Ktoś musi czuwać nad tą kolekcją Decades, żeby się nie zmarnowała haha.
      Tak samo traktuję inwestowanie w tę grę – kolejna przyjemność. Zresztą, moja mama zawsze mówi, że lepiej wydać na Stardoll niż na papierosy :D

      Usuń
    2. Ja tak samo ;) już się opiekuję moją lalką 13 lat, to mogę i kolejne, dopóki będzie internet i Stardoll

      Usuń
  4. Ja mam 25 lat i najlepiej się czuje jak moje zwierzaczki w ZOO Tycon są zadowolone a w simcity od 3 tygodni nie mamy zamieszek XD nigdy się jakoś nie obnosiłam przed znajomymi, że gram w stardoll ale jak już kiedyś to wyszło na jakiejś "domówce" to koleżanki były oszczane, kazały sobie pokazywać moją doll i prawie pół imprezki robiłyśmy stylki i próbowałyśmy odzyskać stare konto kumpeli ale niestety nam się nie udało :( Co do mitów na temat gry, bardzo denerwują mnie youtubowe gameplaye gdzie youtuberzy parodiują, robią jak najbrzydsze lalki i nabijają się z gry - czuję się wtedy personalnie dotknięta xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajna domówka! Ja kiedyś pokazywałam Stardoll chłopakowi, z którym się spotykałam przez jakiś czas :D
      Te filmiki na YouTube są głupie, nawet ich nie oglądam.

      Usuń
  5. Już 11 lat w grze, a mam 24 i jakoś żyję hahaha ludzi oceniali i zawsze będą oceniać.

    OdpowiedzUsuń
  6. HAHAHAHAHAHHAHA dziękuję za ten gościnny występ w twoim poście, do niczego się nie przyznaję 🙊

    Spotkałam się z tymi stereotypami i jedyne co mogę powiedzieć, to że KIEDYŚ być może tak było. W 2006-2010 roku faktycznie targetem były dzieci i większość użytkowników była dziećmi (włączając mnie). Obecnie mam wrażenie że Stardoll urósł wraz z widownią, to znaczy skoro ja się zestarzałam kilkanaście lat, to większość użytkowników także. Nie ukrywajmy, że znaczna część graczy obecnie aktywnych to są pełnoletni chcący wrócić do miłych wspomnień z dzieciństwa i nostalgii, a że gra się niewiele zmieniła przez te lata, to jest to tym bardziej ułatwione i takich osób jest dużo (tu mnie macie). Drugą sprawą jest to, że kiedyś gra była szeroko reklamowana i kierowana do dzieci, obecnie zaś ten marketing albo ucichł albo całkowicie się zatrzymał, w dodatku medium jest już mocno przestarzałe. Stąd młode pokolenie nie wie że istnieje taka gra, albo ma ją gdzieś bo Fortnite lepszy czy coś. My staruszki wiedzieliśmy, my zostaliśmy (my mamy już własną kasę do wywalania na sd).

    Odnośnie gejów to się nie wypowiem, bo nie znam żadnego który by grał w Stardoll, a spośród chłopaków na Stardoll nie znam żadnego geja, ale to może być brak reprezentatywnej próbki badawczej, bo mogli mi nie powiedzieć że są gejami. Anyway nie ma to żadnego znaczenia, bo ani mnie to nie interesuje, ani nie jest to ważne jakiej orientacji są gracze na Stardoll i uważam za chamskie wytykanie palcami. Chcesz w wolnym czasie sobie pograć to masz prawo w cokolwiek masz ochotę.

    Co do hajsu to Stardoll to gra zbudowana na systemie Pay2Win - Pay2Fame. Nie można na to nic poradzić, taki model biznesowy. To cała egzystencja tej gry. Co prawda da się być oryginalnym i ciekawym bez ładowania pieniędzy w konto, ale to z kolei wymaga dużego poświęcenia, czasu i ogromnych pokładów kreatywności. Naturalnie nie każdy może mieć te cechy. Nie uważam za zasadne zaglądanie komukolwiek do portfela, o ile dysponuje swoimi własnymi środkami, a nie cudzymi, aczkolwiek przechwalania się bogactwem nie znoszę. Nikt nie może się uważać za lepszego od innych bo ma więcej kasy. Cała reszta to prywatna sprawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaki występ? Ja o niczym nie wiem :O
      Dziękuję za ten komentarz! Bardzo cenny, poruszyłaś wiele ciekawych kwestii.

      Usuń
  7. well, jako że gram w gry paktycznie pół zycia i słyszałam już prawie wszystko, wliczając:
    -"gry są dla dzieci"
    -"wszystkie gry są durne"
    -"przez gry będziesz głupsza"
    -"znajomi z gier to nie są prawdziwi znajomi i w necie w ogóle wszyscy kłamią na swój temat"
    -"zajmij się czymś mądrzejszym"

    to nic mnie już nie rusza xD Teraz jestem już starą babą, ale sentyment do Stardoll mam i tyle. To jedyna gra w której siedzę 13 lat (no i simsy jeszcze ale w nie nie gram codziennie).
    A w ogóle to mam wrażenie, źe teraz większość aktywnych osób na stardoll to są drośli lub prawie dorośli ludzie, bo "nasze pokolenie" nadal ma słabość do tej gry ;)

    Sami geje? a robił ktoś ankietę? a nawet gdyby byli sami geje to co? Jak mnie wkurza takie gadanie to się nie dzieje.

    Każdy ma swoje pieniądze i wydaje na co chce. Gorzej jeśli tak jak mówi Hongwart, chwalą się tym na lewo i prawo i innych traktują jako gorszych.

    OdpowiedzUsuń
  8. W stardoll grają nawet koty i okapiowie!

    OdpowiedzUsuń
  9. 1. Widziałam kiedyś wpis na Anonimowych od 28letniej dziewczyny, która pisała że gra w stardoll, ale nikomu nie mówi, bo się wstydzi. Strasznie oburzył mnie komentarz pod tym wpisem, coś w stylu, że mało dzieci się rodzi, bo ludzie w wieku rozrodczym wolą grać w gry. Nosz %$^$^^$# mać! Bardzo dobrze, że świat się zmienia i ludzie przestają wybierać konkretny model życia, "bo tak trzeba", "bo zawsze tak było", "bo co inni powiedzą, jeśli zrobię inaczej". Trzeba żyć w zgodzie z samym sobą i nie ma co się wstydzić tego, że gra się w lalki, albo że nie planuje się mieć dzieci.

    2. A w tym akurat jest trochę prawdy. Mało który chłopak, z którym gdzieś tam kiedyś miałam kontakt w grze był hetero. Gejów spotykałam znacznie częściej podczas swojej przygody z tą grą. Mój chłopak też lubi gry, ale czołgi, Wiedźmina, okręty wojenne, a nie ubieranki ;) Aczkolwiek nie uważam, że stardoll jest tylko dla dziewczyn. Każdy może sobie grać w to, co lubi i jest super!

    3. Też znam osoby, które nie inwestują w tę grę, a jednak potrafią dobrze się bawić. Zresztą nie uważam, że to źle wydać parę złotych raz na jakiś czas. Pamiętam, że kiedyś przez dogry można było zdobyć darmowe superstar, ale teraz już chyba ta opcja zniknęła - a szkoda.
    ________________________

    Świetny post! To w jaki sposób angażujesz ludzi do dyskusji jest mistrzowski. Już od jakiegoś czasu przestałam się udzielać w blogosferze, komentować itp. ale Twoje posty zawsze mnie motywują do napisania czegoś :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą, kochana. Bardzo dziękuję za miłe słowa, naprawdę ciepło się robi na sercu, kiedy to czytam!

      Usuń
  10. Wspanialy post, dziekuje! Pierwsze naprawde trafnie opisane. Drugie - troche gejow tu jest 😅 hetero nie spotkalem, ale wiem ze przez dlugi czas kiedy czasy byly mniej przyjazne dla osob lgbt, to na sd chlopak byl od razu gejem albo pedalem, a jesli mial damska postac to od razu musi byc trans... niemile komentarze byly w ksiegach gosci. Co do ostatniego, ja rzadko wydaje kase na gry, jesli juz to malo. Kazdy ma swoja kase i niech z nia robi co chce ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. stardoll się mocno zmienił i dorósł z użytkownikami, nie wiem czy grają w niego osoby w wieku 10-13 lat? jeśli tak to dobrze się maskują :D

    OdpowiedzUsuń