2021/03/25

Sklepy naszego dzieciństwa #3

 Wybaczcie nieobecność w poprzednim tygodniu. Nie dodałam niczego nigdzie – czas pisania licencjatu jest niełaskawy, a zwłaszcza, kiedy wszystko robi się na ostatnią chwilę. Tak się cieszyłam na pisanie pracy o futurystach, a teraz panowie powoli wykańczają moją psychikę, a "Nuż w bżuhu" śni mi się po nocach :D 

Dość o mnie – przychodzę do Was z kolejnymi wspomnieniami stardollowych sklepów, które zniknęły z powierzchni Starplazy na dobre (chociaż po adminach można się wszystkiego spodziewać, więc nawet sama nie jestem pewna tego, co przed chwilą napisałam). 


1. Hola 


To chyba legendarny już sklep, ponieważ jeden z pierwszych na Stardoll. Ubrania dostępne w sklepie miały oczywiście rysowaną grafikę, która dla mnie jest naprawdę urocza i lubię czasami wskoczyć w coś w tym stylu (nie mam tego wiele, niestety). 

W 2009 roku mogliśmy znaleźć pozostałości po sklepie w katalogu (wtedy to się chyba nazywało troszkę inaczej). 

Obecnie nie można wyszukiwać w bazarze tych ubrań "po marce", ale myślę, że da się je sprzedać. Domyślam się, że mogą być sporo warte. Wiem też, że mój redakcyjny przyjaciel ma bluzkę Hola w swojej szafie :D 

W Callie's Picks jakiś czas temu mogliśmy kupić spodenki Hola, jednak cena z 2 sd podskoczyła do prawie 40 sd. 

Wybaczcie, że nie wstawię zdjęć, ale w internecie krążą tylko zdjęcia kolekcji innych, a nie chciałabym podkradać tego typu fotek. 

Dodam tylko wspomnianą bluzeczkę: 


Oraz spodenki: 

Ta cena chyba uwzględnia zniżkę dla Royalty, dlatego myślę, że ich koszt to około 40 sd. 
Dajcie znać, czy pamiętacie ten sklep. A może coś z niego posiadacie? 


2. Barbie Fashionistas 

Sklep, który kochałam! Pamiętam, że po wejściu do niego w tle włączał się teledysk, ale ja miałam dość słaby internet i nie chciał mi się załadować, więc byłam smutna z tego powodu. 
Ubrania kochałam i do dziś mam kilka (raczej z sentymentu, bo ich nie noszę). 
Sklep pojawił się mniej więcej w 2009 roku i zniknął w 2010. 


Ubrania bardzo słodkie, takie typowe w stylu lalek Barbie. Dla mnie urocze i chętnie kupiłabym więcej. 
Obecnie nie są dość drogie (ja kupiłam za jakieś śmieszne kwoty typu 8 Stardollarów). 

Źródło obrazka: https://stardollpomocnik.files.wordpress.com/2009/12/bezc2a0tytulu1.jpg


3. Decade of the Teens 

Musiałam umieścić ten sklep akurat dzisiaj, a to wszystko za sprawą mojej serdecznej przyjaciółki Baltony, która niedawno wysłał mi wiadomość o treści: 
"EJ DZIKU, MAM DLA CIEBIE SUKIENKĘ DECADES ZA 5 STARDOLLARÓW, NIE MASZ JEJ". 
Byłam bardzo uradowana, jednak okazało się, że Balti kupiłam sukienkę ze sklepu... Decade of the Teens :D Drobna pomyłeczka, ale liczą się przekochane intencje. 
Nazwy naprawdę brzmią podobnie, więc można się jebn... pomylić. 

Co do samego sklepu: został wprowadzony w 2009 roku. Wcześniej ogłoszono konkurs na projekty ubrań do tej kolekcji. Przy nazwie każdego artykułu znajdziemy nawet nick projektanta. 
Oczywiście nie obyło się bez skandalu – spora część projektów była kradziona. Sklep zniknął w tym samym roku i nigdy więcej się nie pojawił. Nie jestem tym zaskoczona – admini zapewne nie chcieli ponownie użerać się z kradzionymi projektami. 



Nie znam obecnej wartości tych ubrań. Balti udało się dorwać sukienkę za 5 Stardollarów. To normalna cena czy może szczęśliwy traf? 

Źródło zdjęcia: https://stardoll.fandom.com/wiki/Decade_of_the_Teens


Mam nadzieję, że spędziliście miło czas z dzisiejszym postem. Być może ktoś z Was czyta to w godzinach 11:45-13:15, kiedy ja mam najnudniejsze zajęcia świata z teorii językoznawczych (jeżeli tak, to przekażcie mi duchowe wsparcie). 

Pięknego dnia! 

P.S.  Przepraszam również za to, że nie publikuję wspomnień z domków graczy, ale jakoś nie mam weny do tego. Na pewno wrócę do tej serii i wkrótce Was odwiedzę (szykujcie serniczek). 


8 komentarzy:

  1. Hola kojarzę, jednak nic z tego sklepu nie mam. Tych rzeczy to chyba zostały szczątkowe ilości na Stardoll, ale u kogoś widziałam :D
    Kolekcja Barbie nigdy mi się nie podobała, mimo, że lubiłam te lalki :D Strasznie wtedy żałowałam że nie dało się kupić tych peruk, bo wtedy posiadanie jakiejś fancy fryzury było cudem.
    Pamiętam ten konkurs, prawie nic mi się nie podobało z tych projektów. Chyba nadal mam tą pierwsza sukienkę z lewej. Kojarzę, że cieliste buty były swego czasu bardzo pożądane.

    OdpowiedzUsuń
  2. Hola sklep kojarzę,ale te ciuchy są teraz strasznie drogie,a i znalezienie czegokolwiek graniczy z cudem,sklep Barbie nigdy go nie lubiłam,ubrania kiczowate....jeśli chodzi o ostatni sklep to pamiętam go,kiedyś szukałam tych beżowych bucików na obcasach i udało mi się później je kupić u kogoś,no ale potem je sprzedałam xD kojarzę,że chyba miałam również kiedyś tą czarną opaskę,ale nie jestem pewna...ale za to mam granatową kopertówkę :)

    martusia-16

    OdpowiedzUsuń
  3. Sklepy kojarzę tylko z nazwy, nie grałam w czasach tych sklepów. Co zabawne posiadam w swojej szafie jedną z sukienek z Barbie - chyba była darmówką...

    Może Cię pocieszę - nie mam żadnego kontaktu z moją promotorką, a chciałam już dawno zacząć rozsyłanie ankiety do mojej pracy magisterskiej... Trochę jestem w tyle, bo sama nie mogę zadecydować czy moja ankieta jest dobra, bo mój temat jest dość wymagający :c

    OdpowiedzUsuń
  4. Sklepów nie kojarzę z Plazy, ale mam coś od Barbie w szafie, kiedyś w Bazaarze kupiłam sukienkę, bo była mi potrzebna chyba na jakiś konkurs i od kilku lat leży.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie przypominam sobie zebym ktorykolwiek widzial w starplaza xd w ogole ubrania z drugiego da sie sprzedawac? Fajnie wyglada ta mini torebka, taki uroczy kicz 😅🥰 ostatni w ogole mi sie nie podoba, te projekty sa kiepskie. Z Hola chcialbym miec cos jeszcze ale tego jest naprawde malo :/ mialem duzo szczęścia ze znalazlem te bluzke :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pamiętam ten sklep barbie! To chyba było na 50 urodziny Barbie, pamiętam, że dostawało się też taką sukienkę balową za darmo, po obejrzeniu jakiegoś filmiku :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Holi zupełnie nie pamiętam, ale Barbie i Decade of the teens już tak. Barbie nigdy nie lubiłam i nie lubię nadal. Zarówno stylu jak i lalki. Ten trzeci sklep, to nawet nie wiedziałam że był z projektów użytkowników, ale także mnie nie zachwycił wtedy, ani teraz jak się przyglądam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie kojarzę tych sklepów :( Wiem, że później były jeszcze jakieś sklepy z Barbie i mimo kiczu miałam parę rzeczy :d

    OdpowiedzUsuń