2021/03/11

Sklepy naszego dzieciństwa #3

 Dzień dobry! Jak się macie, kochani? Mam nadzieję, że u Wasz wszystko dobrze i cieszycie się na myśl o nadchodzącej wiośnie. 

Dzisiaj przychodzę z trzema sklepami, które pamiętam(y) z lat młodości oraz z małym konkursem. 

Zapraszam! 


1. Olsenboye 

Kto pamięta szał na siostry Olsen? Bliźniaczki królowały nie tylko na ekranie, ale także na Stardollu. Sklep z ich projektami to w sumie trzecia akacja ubraniowa z ich udziałem w grze – powstał sklep z koszulkami i plakatami z wizerunkiem sióstr (o tych sklepach będzie osobny post), wprowadzona została marka MKA, a dodatkowo w Starplazie pojawiały się ubrania inspirowane prawdziwymi kreacjami Olsenek (niedawno mogliśmy je kupić nawet w Archive). Przyznacie, że to całkiem sporo jak na jedną grę? 

Ja jako dzieciak kochałam Olsenki! Razem z moją przyjaciółką z dzieciństwa bawiłyśmy się, że nimi jesteśmy. Jej młodsza siostra również chciała do tej zabawy dołączyć, ale byłyśmy dość podłe i zawsze kazałyśmy udawać jej paparazzi – biedna czasami stała za oknem mojego pokoju i robiła nam "zdjęcia" plastikowym aparatem z logo Barbie.. 

Zabawa się skończyła, kiedy moja mama odkryła nasz plan i ochrzaniła za ignorowanie najmłodszej. Potem nie zostało nam nic innego jak zaproponowanie jej roli... sprzątaczki sióstr Olsen. Byłyśmy naprawdę podłymi dziewczynkami! 

Rozgadałam się, wybaczcie. Już wracam do sklepu. Kolekcja pojawiła się w 2010 roku i prezentowała się tak: 


Do tego doszły jeszcze inne ubrania, ale pojawiły się one w Starplazie troszkę później. Jak na tamte czasy, ceny były średnie. 
Obecnie te ubrania chyba nie są wiele warte (ja kilka dostałam za darmo). Macie coś z tego sklepu? 


2. MKA 

Skoro już przy Olsenkach jesteśmy... no to inwazji sióstr na Stardoll ciąg dalszy! 
Sklep MKA pojawił się znacznie wcześniej niż Olsenboye, bo w 2008 roku i został odwzorowany na linii ubrań Ashley i Mary-Kate. Sklep promowano z wielką pompą – zorganizowano konkurs na najlepszy strój dla bliźniaczek, stworzono ich konta. 
Umieszczam zdjęcia dwóch kolekcji (było ich więcej): 



Nie jestem pewna, czy obecnie te ubrania są dużo warte. Przed wypuszczeniem tych kolekcji do Archive, trzeba było odłożyć kilka Stardollarów, aby zapolować w bazarku na coś ciekawego, ale podejrzewam, że na tę chwilę zapotrzebowanie spadło, a ubrania z oryginalną metką kupują tylko kolekcjonerzy. 

3. Decades 

Wiem, że czekaliście na to przez całą serię (żartuję, tylko ja czekałam). Decades to mój ulubiony sklep! Mogliśmy znaleźć w nim ubrania w stylu vintage. Sklep wszedł do Starplazy w 2009 roku... i wcale nie podbił mojego serca. Stało się to 10 lat później, kiedy kupiłam pierwszą rzecz w bazarku i przepadłam. Obecnie mam tych ubrań prawie 300 i to jeszcze nie jest koniec! 
Nie będę szukała zdjęć w internecie, pokażę Wam najlepsze ubrania z tego sklepu we własnym apartamencie: 


Sukienki inspirowane projektami Elsy Schiaparelli. Ta z homarem to moja ulubiona rzecz na całym Stardollu. Gdybym kiedykolwiek brała ślub, moją suknią ślubną byłaby replika tej kreacji. 
Szukałam jej dość długo i zobaczyłam w bazarze pewnego pięknego, wakacyjnego popołudnia. Szybko okazało się, że mnie na nią nie stać, więc kupiłam $$$ i cieszyłam się zakupem przez wiele, wiele dni. 
Obie sukienki widuję w bazarku naprawdę rzadko (bazar Decades przeglądam minimum dwa razy dziennie).


Te sukienki może nie wyglądają zbyt okazale, ale uwierzcie mi, że są to naprawdę rzadkie egzemplarze. Każdą z nich widziałam w bazarze tylko raz (i natychmiast kupiłam). 


Te z kolei nie są wcale rzadkie, ale... po prostu drogie! Ze świecą szukać ich poniżej 100 Stardollarów. Oj liczą sobie czasami za te ubrania jak za złoto. 


Moje ulubione ubrania z kategorii "Płaszcze i kurtki". Czerwona kurtka stała się też trochę moim przekleństwem – kiedy otworzyłam swoje muzeum Decades, pytano mnie o sprzedaż tej kurtki nawet kilak razy dziennie. Niektórzy próbowali mnie przekonać, pisząc, że są kolekcjonerami Decades albo poszukują tej kurtki od dawna... a g**** mnie to obchodzi! 


I jeszcze pokażę Wam takie śliczne kompleciki, żeby za bardzo Was nie zanudzać :) 
A na koniec... mój największy skarb (za który musiałam zapłacić 600 sd, masakra): 




Obecnie ubrania z Decades są sporo warte, ale niestety niektóre baaardzo rzadkie. Poluję na nie codziennie. Jeżeli macie ochotę zobaczyć więcej ubrań z tego sklepu, zapraszam do mojej szafy. 

P.S. Gdybyście mieli coś na sprzedaż, czekam! 

A na koniec mały konkurs: 

Wspominałam Wam, że ubrania z Decades są piękne, ale trafiają się też... te mniej urodziwe: 


Stworzyłam dla Was zbiór najgorszych, najbrzydszych i najmniej praktycznych rzeczy z tego sklepu. A na czym polega konkursowe zadanie? 

Stwórzcie stylizacje z wykorzystaniem dwóch artykułów z zestawienia – może to być jedna stylizacja z użyciem dwóch rzeczy jednocześnie lub dwie z wykorzystaniem po jednej paskudzie. 
UWAGA – UBRANIA NIE MOGĄ BYĆ ZAKRYTE! (czyli nie można wziąć tylko kawałka spódnicy, a resztę zasłonić czymś innym, Decades ma być wyeksponowane). 

Nagrody: 

I miejsce – 200 Stardollarów + niespodzianka. 
II miejsce – 100 Stardollarów + niespodzianka. 

Linki do prac możecie zgłaszać do 23 marca. Stylizacje mogą być wykonane na dowolnej lalce. 

Czekam na Was w komentarzach. Miłego dnia! 






Źródła zdjęć:
 http://stylishonstardoll.blogspot.com/2010/03/new-olsenboye-shop.html
https://truquesstardollhoje.blogspot.com/2020/04/archive-mka-curiosidades.html

24 komentarze:

  1. Pamiętam wszystko!!
    Najbardziej jednak sklep MKA z właśnie tą dostawą bo tuniki w motylki to było pierwsze co kupiłam jak zostałam ss! Strasznie mi się podobały wtedy takie rzeczy, miałam nawet coś podobnego w realu.
    Olsenboye jakoś "olałam" mam chyba marynarkę ale mi się nie podoba, a nie da się jej sprzedać.
    Decades pamiętam i z początku go nie lubiłam. Mówiłam, że to "sklep dla babć" XD Teraz traktuję go neutralnie, mam chyba kilka rzeczy z niego.
    Konkurs trudny, ale może wezme go na klate :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wtedy takie rzeczy były bardzo modne i każda z nas chciała je mieć (także w prawdziwym życiu). Decades faktycznie czasami ma takie babcine ubrania, ale to cały urok tego sklepu chyba haha :D
      Zapraszam do udziału w konkursie, może być ciekawym wyzwaniem :)

      Usuń
    2. było ciężko, ale mam :D
      https://imgur.com/eyBPFGe

      Usuń
  2. Hahaha rozbawiłaś mnie tym, że siostra Twojej przyjaciółki była paparazzi xDDD
    Z Olsenboye mam chyba te różowe sandało-japonki, ale chyba dostałam je jako darmówka.
    Z MKA chyba mam spódniczkę, która jest z późniejszej kolekcji, ale kupiłam ją dopiero w SB.
    Właśnie byłam ciekawa jak to było z Twoją relacją z Decades, bo pomiętam, że na początku mojej gry ten sklep w ogóle do mnie nie trafiał. Podziwiam Twoją kolekcję i Twoją wytrwałość w szukaniu ciuszków :D

    Chętnie wezmę udział w konkursie! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, ktoś musiał być paparazzi, padło na najmłoszą haha :D
      Szukanie Decades to czasami bardzo żmudne zadanie, ale i tak sprawia mi przyjemność. Dzisiaj znalazłam rękawiczki za 17 Stardollarów, więc jestem uradowana.
      Zapraszam do udziału w konkursie, być może zadanie sprawi Ci wiele zabawy, bo rzeczy są naprawdę brzydkie :D

      Usuń
  3. Nic nie pamietam xd z olsenboye cos tam mam, jak dolaczylem w 2010 to wydawaly sie te ciuchy takie niszowe, dziwna metka i tylko na bazarze - tak sie wydawalo osobom ktore nie ogarnialy marki xd mka to takie ubrania dla mamusiek i dzieciaczkow, dzidzia piernik 😅 decades dzisiaj mi sie calkiem podoba, kiedys tez traktowalem to jako "sklep dla starych bab" Twoja kolekcja jest super, jestem ciekaw ilu rzeczy brakuje Ci do pelnej ;) serio podziwiam ze szukasz tego na bazarze, wyszukiwarka ssie :( trafione komentarze co do sukni, ta w kwiaty jest slicza, marynarki to samo - chce druga! Konkurs wow! Spróbuje cos zrobic w wolnej chwili:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wtedy nie ogarniało się marek i brało się po prostu to, co jest ładne (i tanie). Wiem, że teraz lubisz starsze rzeczy, czy MKA także?
      Dziękuję, brakuje mi przede wszystkim ubrań z pierwszych kolekcji, te nowsze mam skompletowane zazwyczaj już w całości :)
      Zachęcam do zabawy ze stylizacjami tych brzydulek, może to być całkiem zabawne.

      Usuń
    2. Tanie totalnie i "ladne" kwestia czy byl to dobry gust do dzisiaj jest watpliwa 😂 oj z tych starych uwielbiam stara graifke w stylu painta :) postaram sie nie zapomniec o konkursie 😅

      Usuń
  4. Chyba nic z postu nie mam, a niektóre rzeczy są nawet ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszych dwóch sklepów nie kojarzę, o ile jeszcze te kolorowe sukienki z MKA czasem widywałem, to dzisiaj pierwszy raz widzę i dowiaduję się, że istniało coś takiego jak olsenboye(?)...
    Podziwiam i zazdroszczę twoją ogromną kolekcję Decades, jeszcze przed launcherem przeglądałem setki artykułów jakie posiadasz i robiłem wielkie oczy, że sam chciałbym niektóre z nich:)
    Suknia z homarem jest tak ikoniczna i każdy kto się interesuje modą powinien ją znać, przypomniała mi się też Anna wintour na met gali w 2012 i jej nowsza wersja tej sukienki. Blado różowa sukienka, wszystkie kompleciki i te kurtko-szlafroki- cudowne!
    ALE! Ta część z "okropnymi" artykułami... Mi się te artykuły podobają, nie są tak brzydkie:( aczkolwiek faktycznie trochę niepraktyczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spodenki sa sliczne, te kolory <3 sukienka tez ma ladny kolor!

      Usuń
    2. Kiedyś widziałam na Twojej liście zdjęcie sukienki z Decades i właśnie było zrobione w moim apartamencie :D Ubrania tej marki są takie cudowne, ach!
      Cieszę się, że chociaż Tobie podobają się te artykuły, każdy ma inny gust wiadomo. Wybór był subiektywny i trochę z przymrużeniem oka, bo wiadomo, że nie są to rzeczy najgorsze z najgorszych haha.

      Usuń
  6. Super czyta się post kogoś, kto z taką pasją pisze o swojej kolekcji. Ja nie jestem zafiksowana na punkcie żadnego sklepu i trochę się z tego cieszę, bo naprawdę byłabym skłonna wydać spore pieniadzę na swoją pasję. (powiedzmy, że wiem z innych moich dłuższych lub krótszych pasji haha).
    Czy stylizację można stworzyć na Twojej doll?
    z okropnych artykułów za okropną nie uwazam tej niebieskiej bluzki, ale to moze dlatego ze sama kiedys taką nosiłam na żywo XD
    ola4077

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, dziękuję :)
      Tak, jak najbardziej możesz wykonać pracę na mojej lalce.
      Ja nosiłam tę niebieską nawet na Stardollu haha, ale no nie podoba mi się :D

      Usuń
    2. https://prnt.sc/10oz2nl
      https://prnt.sc/10oz1vd

      Usuń
    3. Zapomniałam podpisać stylizacje. Czy to będzie problem? ola4077

      Usuń
  7. Dwóch pierwszych sklepów nie pamiętałam, ale pojedyncze ubrania gdzieś mi przemknęły przed oczami. Co deacades to naprawdę wiele ubrań to perły. Ja również kiedyś nie przepadałam za tym sklepem, na szczęście moje zdanie się zmieniło.
    Z chęcią spróbuję wziąć udział w konkursie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do Decades chyba trzeba dojrzeć, bo widzę po komentarzach, że wiele osób (w tym ja) kiedyś nie przepadało za tymi ubraniami, a teraz je docenia.
      Zachęcam do udziału :) Będzie mi bardzo miło, jeżeli będzie dużo zgłoszeń.

      Usuń
  8. pamiętam te sklepy,z Olsen Boye miałam kiedyś czerwoną spódnicę,kurtkę jeansową,granatową torebkę i marynarkę...dzisiaj mam tylko torebke i to z Archive xd MKA oj z tego sklepu miałam sporo tych ubrań i to jak zaczynałam zakładać konta na stardoll to miałam ubrań sporo ale z tego pierwszego zdjęcia :D to ja chyba jestem wyjątkiem bo ja osobiście nie lubię sklepu Decades :( tak na prawdę mam chyba tylko parę rzeczy i to są jakieś dodatki i jakaś jedna para spodni,ubrania wgl mi się nie podobają

    martusia-16

    OdpowiedzUsuń
  9. https://prnt.sc/10n68qb
    Jest i stylizacja konkursowa, dużo się dzieje, ale jak szaleć to szaleć :D
    Ksante

    OdpowiedzUsuń
  10. https://imgur.com/qJd6z0r
    to u mnie bedzie na dwoch ;>

    OdpowiedzUsuń
  11. Pamiętam wszystkie te sklepy, ze wszystkich mam jakieś pozostałości w szafie. Pamiętam że na MKA kiedyś był duży popyt i duże ceny w sb, ale teraz chyba nie są aż tyle warte. Pamięta że kiedyś Decades mi się w ogóle nie podobało i zastanawiałam się kto wypuszcza taki shit na stronie która miała być modową XD ach młoda i głupia byłam...

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie kojarzyłam takich ubrań w ogóle i przychodząc na stardoll w 2020 ponownie sądziłam, że ludzie nadal walczą o jakieś LE, a tu odmiana i często widzę osoby, które są w stanie wydać majątek na ubrania z 2010

    OdpowiedzUsuń