2015/04/21

Jaki jest Twój styl?


Słowo „retro” pochodzi od łacińskiego przedrostka retro, który dosłownie oznacza „wstecz” lub „w przeszłości”. Francuska moda retro z lat 70. XX wieku w filmach i opowiadaniach poddała ocenie postępowanie francuskich cywili w czasie okupacji hitlerowskiej. Wkrótce potem terminu retro zaczęto używać w odniesieniu do francuskiej mody, która odwoływała się do tego okresu. Zaraz potem termin ten został wprowadzony do języka angielskiego za pośrednictwem mody i kultury medialnej. [wikipedia]


Teraz opiszę Wam pokrótce elementy stroju w stylu retro, które używane są przez nas najczęściej. 
Popularnym dodatkiem w stylizacjach są perły, które w modzie obecne są od bardzo dawna. Panie lubią podkręcać grzywki, mają sentyment do klasycznych loków - to są lata 20. Z tych lat pochodzi także makijaż w stylu smoky eyes, który nadal ma bardzo dużo fanek. Z dawnych lat wywodzą się także rozkloszowane spódnice, cekinowe czy też koszulowe bluzki, kabaretki czy krótkie sweterki. 
Styl retro polega na wykorzystywaniu w stylizacjach elementów kojarzących się z latami poprzednimi. Aby stylizacja była "retro" nie musi oczywiście w całości składać się z ubrań pochodzących z czasów naszych rodziców. Niekiedy jedna, ale dobrze wykorzystana część, nadaje całemu look'owi taki "starodawny" charakter. 


Ponieważ do konkursu nie zgłosiło się wystarczająco dużo osób, nie zostanie on rozstrzygnięty. Mimo tego, postanowiłam opublikować pracę karo5623Love1 i nagrodzić ją skromnym upominkiem, za trud, który włożyła w pracę i niebanalny efekt, który udało się jej osiągnąć. 


Źródła zdjęć:

12 komentarzy:

  1. Ojej, co za miła niespodzianka! Dziękuję bardzo :)
    Mnie osobiście styl retro bardzo przypadł do gustu. Uważam, że jest to jeden z najlepszych jakie były w dawnych czasach - oczywiście niektórzy nadal ten styl faworyzują. Elegancki, kobiecy i bardzo subtelny. Twoja stylizacja w stylu retro również stworzyła niebanalny efekt :) sama chciałam użyć tej spódnicy, ale w końcu wybrałam inną.

    karo45623Love1

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny styl, uwielbiam go *-* kocham te czerwone usta podkreslone talie i dekoldy *_*
    QueenRoyal.

    OdpowiedzUsuń
  3. Styl retro jest bardzo popularny.... i muszę przyznać, że mi się podoba. Uważam ,iż nie tylko moda ale i wnętrza urządzone w tym stylu są cudowne! (Sama mam tak urządzony dom xd) Twój post fajnie się czytało. A dziewczyny, których stylizacje opublikowałaś, świetnie wyczuły ten styl. Gratulacje! Ja sama miałam się zgłosić ,ale gdy znalazłam chwilę było po terminie. Teraz żałuję ,że nie zgłosiłam się wcześniej.
    BlueLemonSky

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam styl retro.Wolałabym,żeby kobiety chodziło właśnie w takich ciuchach,które podkreślają kobiecość i klasę.Świetnie ubrane dollki,idealnie oddają ten styl.
    Pozdrawiam,d.ahlia

    OdpowiedzUsuń
  5. Jejcia! Kofam styl RETRO!!! Bardzo jest popularny ;) Lubie ubierac sie w tym stylu. Jest w nim taki urok i wdziek :D Bardzo mi sie podobaja te stylizacje, chetnie bym siebtak ubrala jak na stylizacjach.

    Misi.9

    OdpowiedzUsuń
  6. Jejcia! Kofam styl RETRO!!! Bardzo jest popularny ;) Lubie ubierac sie w tym stylu. Jest w nim taki urok i wdziek :D Bardzo mi sie podobaja te stylizacje, chetnie bym siebtak ubrala jak na stylizacjach.

    Misi.9

    OdpowiedzUsuń
  7. Ach, świetny jest styl retro! Dokładnie tak jak napisała Misi.9 - ma w sobie tyle uroku i wdzięku, że nie można przejść obojętnie obok niego. ;-) Szkoda, że konkurs się nie odbył - od początku kibicowałam karo45623Love1. Jej propozycja była naprawdę rewelacyjna. Na pewno kiedyś skorzystam z obu stylizacji zaprezentowanych na górze. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowny styl. Bardzo mi się podoba jak interpretuje go Taylor Swift. Zawsze wygląda niebanalnie ale obłędnie. Post napisany idealnie jak zawsze. Boskie stylizacje, karo poradziła sobie rewelacyjnie :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudowny styl. Bardzo mi się podoba jak interpretuje go Taylor Swift. Zawsze wygląda niebanalnie ale obłędnie. Post napisany idealnie jak zawsze. Boskie stylizacje, karo poradziła sobie rewelacyjnie :*

    OdpowiedzUsuń
  10. To raczej nie mój styl :)
    Ale stylizacja karo bardzo mi się podoba :D

    zuzameudza

    OdpowiedzUsuń
  11. Szczerze? Styl jest naprawdę świetny i kobiecy. Podkreśla właśnie tę kobiecość i wielka szkoda, że w tych czasach, niewiele kobiet ubiera się w ten sposób. Osobiście nie jest to mój styl. Nie przepadam za spódnicami i sukienkami, gdyż czuję się bardzo nieswojo. Stylizacje, które zostały przedstawione przypadły mi do gustu, naprawdę świetne!

    Nalsh

    OdpowiedzUsuń
  12. To raczej nie mój styl, ale bardzo go lubię. Mi też troszeczkę kojarzy się ze Taylor Swift. Post bardzo przydatny i świetnie napisany. Styl retro jest cudowny! Ma w sobie tyle uroku, kobiecości, wdzięku, elegancji. Najlepszy styl w dawnych czasach jaki był ! Styl retro jest popularny. Oprócz ubrań, stylizacji podobają mi sie również urządzone w tym stylu domy, wnętrza.
    Karo45623Love1 zasłużyła na nagrodę, stylizacja jest nieziemska, jak ją zobczyłam wcześniej to się zakochałam! Gratki :*
    karolciaazaw12

    OdpowiedzUsuń