2015/04/20

Zakryty Egipt

Na wstępie. 
Posta miał się pojawić wczoraj, ale miałam problemy z internetem, ponieważ mama zapomniała dokonać zapłaty. 
Przepraszam bardzo i życzę miłego czytania oraz dla 3-gimnazjalistów zdania testów, a dla 2-gimnazjalistów pozytywnego wyniku w egzaminach próbnych (jeśli go piszecie tak jak ja) :)

__________________________________________________

Zdjęcia pochodzą z: klikklikklikklik


Arabska Republika Egiptu w skrócie Egipt - państwo w południowej Afryce, ze stolicą w Kairze. Przepływa przez niego druga pod względem długości rzeka na świecie, Nil.
W Egipcie jest z kobietami różnie. W zależności na jakiego mężczyznę dana osoba płci pięknej trafi. Jedni zezwalają na pracę swojej żonie nawet w firmach, inni wbrew prawu zakazują im tego. Uważa się, że kobieta nie powinna sam mieszkać w domu. Jej ubiór powinien się składać z galabij, czy długich spódnic połączonych z bluzkami o długim rękawie oraz z chusty na głowię. Egipcjanki starają się odbiegać jednak od tych tradycji i coraz częściej zakładają długie spodnie, koszule i różnoraki dodatki. Natomiast chusty na ich głowach są nieodłączną częścią.

Gdy pojawisz się w Egipcie np. na wakacjach uważaj na mężczyzn. Ciepła pogoda w tym kraju skusi Cię do ubrania krótkich spodenek, co Egipcjanin może odebrać jaka zachętę i zacząć Cię nachalnie zaczepiać.

nakrycie głowy - special offer | bluzka - Wild Candy Couture | naszyjnik - Callie's Picks | spódnica - Special Offer | woalka - Voile

nakrycie głowy - special offer | bluzka - It Girls | spodnie - Bunny Hop | plecak - no name | buty - It Girls

nakrycie głowy - special offer | bluzka - PPQ | marynarka - Subcouture | spódnica - special offer | torebka - Bunny Hop


Ja raczej nie chciałabym żyć w Egipcie. A wy?

14 komentarzy:

  1. Ugh, nigdy nie kręciła mnie moda i kultura Egipcjan. Cieszę się, że żyje w kraju w którym kobieta jest równa mężczyźnie i też ma swoje prawa - również nie chciałabym mieszkać w Egipcie. Pewnie kobietom trudno jest tam żyć. Ubierać tyle warstw ubrań kiedy są takie upały. Nie czułabym się bezpiecznie w takim społeczeństwie.
    Co do stylizacji, chyba najbardziej spodobała mi się pierwsza i ostatnia ;)

    karo45623Love1

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo nie podoba mi się ta kultura i nie lubię Tego kraju jedyną z możliwych Twoich stylizacji do zniesienia jest środkowa wygląda nawet ok może ktoś kto lubi Egipt zachwyci się stylizacjami jednak ja zostaje przy środkowej :)
    QueenRoyal.

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczerze mówiąc to w twoim tekście jest strasznie dużo stereotypów. Hijab (czyli według ciebie ta chusta) kobiety noszą nie dlatego, że to jakaś tam tradycja, tylko przez to pokazują swoją skromność, wywodzi się to z tego, że są muzułmankami (w większości). Jeśli chodzi o Egipcjan, to byłam w Egipcie i żaden mężczyzna nie przystawiał się do mnie, nawet nie byłam świadkiem takiej sytuacji, choć może to czasami jest prawda.

    A co do koleżanki powyżej (karo45623Love1), kobiety w Egicpie są przyzwyczajone do innego klimatu, dla nich 40 to jak dla nas 20 stopni, mam kolegę, który pochodzi z Arabii Saudyjskiej i jemu przy 20 stopniach jest u nas trochę zimno, nie mówiąc już o zimie. Po za tym one tam maja całkiem inną mentalność i większośc nie wyobraża sobie latać z dekoldem i w krótkiej spódniczce, bo tego zakazuje im religia. I nie rozumiem co ma ubiór do bezpieczeństwa ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co do stylizacji, wszystkie bardzo mi się podobają, udane próby ;))

      Usuń
  4. Artykuł bardzo ciekawy, z pewnością okaże się bardzo przydatny dla tych, którzy mają zamiar lecieć do Egiptu na wakacje :) Stylizacje doskonale odwzorowują egipski styl <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też nie chciałabym żyć na dłużej w Egipcie. Niby te starożytne zabytki i w ogóle, no ale faktycznie kobiety mają ciężko. Zgadzam się jednak z komentarzem wyżej, że ludzie są przyzwyczajeni do upałów więc długie spódnice to dla Egipcjanek nie problem.
    BlueLemonSky

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy i przydatny post z pewnością :) Też się zgadzam, że przydatny dla tych, którzy mają zamiar lecież do Egiptu na na przykład wakacje lub wczasy. Mimo, że Egipt jest bardzo piękny, nie chciałabym tam mieszkać, lub na dłużej zostać. Dziewczyna, która założy krótkie spodenki może być zdezorientowana i dziwnie się poczuć. Kobiety mają tam cięzko. Ludzi są przezwyczajeni do upałów, więc długie spódnice to dla Egipcjanek żaden problem :) Nie czułabym się bezpiecznie w takim kraju. Co do stylizacji, świetnie odwzorywują się do dzisiejszego posta. Najbardizej spodobała mi się pierwsza.
    karolciaazaw12

    OdpowiedzUsuń
  7. Kultura w Egipcie zawsze była dla mnie czymś przerażającym,nie chciałabym tam mieszkać,ani pójść za zamążpójście.Pomimo tego styl ubierania ten,który tutaj pokazałaś i ogółem zawsze mnie intrygował.Druga stylizacja jest świetna.Chciałabym,żebyś robiła więcej takich postów o różnych krajach i ich strojach,byłoby to ciekawe.Pozdrawiam,d.ahlia.

    OdpowiedzUsuń
  8. Troszeczke mi sie podoba moda Egipcjan, poniewaz wyroznia sie posrod nas. Popatrzmy navto ze strony Egipcjan jak wam sie wydaje, ze ich moda jest brzydka i innabto oni moga pomyslecvtak o nas. Chcialabym miec cos w szafie jakas z tych ubran przedstawionych stylizacjach.
    Serdecznie pozerawiam ;)

    Misi.9

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Same bzdury napisałaś...Kobiety mogą pracować ale nie muszę, bo obowiązkiem mężczyzny jest chodzenie do pracy i utrzymanie rodziny(ale tak jest według prawa muzułmańskiego). Tak samo kobieta może mieszkać sama. Nie, nie muszą ubierać długich spódnic, bluzek itp. Nie ma takiego obowiązku, lecz jeżeli kobieta jest muzułmanką to powinna się skromnie ubierać ale nie jest powiedziane że MUSI. Tak samo chusty noszą tylko muzułmanki, no ale w Egipcie nie tylko muzułmanie żyją, bo i też chrześcijanie i inni wyznawcy. Z tym zaczepianiem przez mężczyzn ubranych prawie nago kobiet nie zależy od narodowości TYLKO OD CZŁOWIEKA. W Polsce czy w innym kraju może się też to zdarzyć. Na przyszłość jak chcesz pisać takie bzdury to lepiej nie pisz albo dowiedź się z prawdziwych, wiarygodnych źródeł, a nie z wikipedii :)

    OdpowiedzUsuń
  11. +galabija to tradycyjny strój męski noszony w krajach arabskich :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakoś nie interesuje mnie tamta moda. Atmosfera dziwna no i ... No nwm.
    AleDeDzula

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja również nie chciałabym żyć w Egipcie, ale to przede wszystkim ze względu na upały tam panujące. :-P

    Bardzo podobają mi się stylizacje, jakie zaproponowałaś. Szczególnie pierwsza przypadła mi do gustu - ma w sobie coś egzotycznego. ;-) Choć szkoda, że w każdej stylizacji dominuje kolor niebieski, gdyż ciekawie byłoby zobaczyć również inne kolory, ale domyślam się, że ciężko znaleźć na SD ubrania pasujące do tego stylu.

    OdpowiedzUsuń