2015/04/19

Wnętrza #19 - stylowa podróż do Barcelony

Na dzisiaj miałam zaplanowany zupełnie inny post, ale poniedziałkowa dostawa do sklepu Callie's Picks Decor zainspirowała mnie do zmiany planów. Zapraszam Was zatem na króciutką lekcję historii...

Niewielu wie, że powyższy komplet mebli przeszedł do historii designu użytkowego. Niech nie zmyli Was nowoczesna forma tych mebli! Zaprojektowane zostały bowiem w... 1929 roku. Zaskakujące, prawda? Wyglądają przecież tak minimalistycznie i bardzo współcześnie.
Ich autorem jest Ludwig Mies van der Rohe - architekt niemiecki, działający także w USA. Skąd więc pochodzi nazwa krzesła - Barcelona chair?


Krzesło to zostało zaprojektowane specjalnie na Wystawę Międzynarodową do Pawilonu Niemieckiego. Miało pełnić nie byle jaką rolę - wśród widzów pojawić miała się para królewska. Stąd pomysł na wykorzystanie antycznego wzorca - składanego krzesła kurulnego, na którym siadywali wielcy Rzymu. Konstrukcję nośną fotela stanowi chromowana rama wygięta w kształcie litery „X”, na którą nałożone są grube, miękkie poduchy pokryte pikowaną skórą.


Zgodnie z ideami Bauhausu, van der Rohe nadał fotelowi bardzo zdecydowane, a jednocześnie płynne i harmoniczne kształty, które zachwycają wielu ludzi aż do dziś, szczególnie w połączeniu z bardzo "nowoczesnym" surowcem - stalą.


 Obecne w wielu loftach, biurowych poczekalniach, czy po prostu w bardzo dobrze zaprojektowanych domach, meble inspirowane projektem Barcelona to z pewnością synonim luksusu. Prawo do ich produkcji ma wyłącznie jedna firma - Knoll, a robione są ręcznie.


8 komentarzy:

  1. bardzo fajnie czyta sie artykuł jest napisany krótko i zwięźle co mi się podoba ;) miło wiedzieć o takich perełkach na sd ^^
    QueenRoyal.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nawet nie zauważyłam piękna tego krzesła... dopiero ty mi je pokazałaś. Faktycznie nie wygląda na zaprojektowane w 1929. Jest bardzo minimalistyczne i nowoczesne. Jestem również pewna ,że bardzo wygodne no bo w końcu miała siedzieć na nich para królewska. W twoich aranżacjach świetnie wygląda. Drugie i ostatnie wnętrze podoba mi się najbardziej... dobór dodatków jest idealny. No i ta ponura atmosfera widoku za oknem ocieplona dodatkami - po prostu Perfect!
    BlueLemonSky

    OdpowiedzUsuń
  3. Całkiem podoba mi się post, chociaż historia mnie nie kręci :D Uczę się z niektórych rozdziałów bo muszę, nie z ciekawości :/ Spodobało mi się oderwanie od stardolla w całości, a pomieszanie z historią. Ja osobiścię bardzo lubię te fotele i kanapy. Bardzo mi się podobają. Świetne użycie tych mebli. Kreatywności to masz za dość :D Najbardziej spodobały mi się pokoje 2 i 4, a następnie 3 :) W ostatnim chciałabym się przenieść. Jest tak przytulnie, w dodatku widok z okna <3 Trzeci jest bardzo nowoczesny. Pasuję do luksusowego mieszkania. Bardzo podoba mi się post !
    karolciaazaw12

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowne są te kanapy *.* Dzięki ich minimalistycznemu stylowi, będą pasować do wielu pokoi. Jest to klasa sama w sobie

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy post! Jestem ogromnie zaskoczona tym, że tego typu meble mają tak długą historię! Wciąż nie mam w planach ich kupować, ale zawsze to miło dowiedzieć się jakichś ciekawostek tego typu. ;-)

    PS. Czy możemy poświęcić chwilę i skupić się na geniuszu z ostatniego zdjęcia, jakim jest to połączenie dwóch ramek i wiszącego serducha? A do tego jeszcze ten stoliczek z dwóch pniaczków? Genialne, no! Chyba ten pomysł sobie wykorzystam kiedyś w którymś pokoju, jeśli BoberNaukowiec nie będzie miał nic przeciwko. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dość zaskakujący fakt! Wiele osób o tym pewnie nie wiedziało.;-)
    Super post. :D

    AleDeDzula

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawa informacja - w życiu bym nie powiedziała, że tego typu meble zostały zaprojektowane tak dawno temu. Wyglądają bardzo nowocześnie i z chęcią postawiłabym takie w swoim domu. Niesamowicie wyglądają w drugim pokoju. Świetny pomysł na pokój! Myślę, że na pewno z niego skorzystam. Jest bardzo oryginalny i ładnie wygląda.

    karo45623Love1

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny post,ja również zdziwiłam się,że te meble zaprojektowane były tak bardzo dawno temu.Bardzo podoba mi się ich struktura i minimalizm.

    OdpowiedzUsuń