2015/01/13

Jaki jest Twój styl?

Styl boho w modzie można nazwać stylem eklektycznym, ponieważ łączy w sobie elementy zaczerpnięte z mody hippisowskiej, swobodę cygańskiej bohemy oraz wygodne fasony, tak uwielbiane przez surferów. Jego misją jest kreowanie niekonwencjonalnego podejścia do mody oraz otwartości na to, co nowe. Styl boho łączy i to często pozornie niepasujące do siebie elementy. Nie można jednak odmówić mu szyku: stylizacje są odważne, oryginalne i wygodne. Styl boho został okryty przez stylistów stosunkowo niedawno, bo dopiero w 2004 roku.
Wyjątkowo szybko zyskał jednak szerokie grono zwolenników. Stał się stylem uwielbianym przez gwiazdy.
Wyznacznikami stylu boho w modzie są swobodne fasony, delikatne tkaniny oraz wiele dodatków. Charakterystyczne dla stylu są długie i luźne spódnice i sukienki. Przeważają kolory ziemi oraz etniczne wzory. W wielu przypadkach spódnice są również jednokolorowe, na przykład z falbanami. Panie doceniają je latem, w czasie upałów.
W stylu boho utrzymane są również kamizelki, zarówno te futrzane, jak i modele z frędzlami. Pasują do stylizacji wiosennych, jesiennych i zimowych. Z kolei krótkie kamizelki z dżinsu mogą być ciekawym uzupełnieniem letniego zestawu. Dla stylu boho typowe są także krótkie kurtki, również mogą być dżinsowe. Znakomicie sprawdzają się jako kurtki wiosenne czy wczesnojesienne. Podwinięte rękawy podkreślają luz stylizacji i doskonale pasują do innych elementów zestawu, utrzymanych w stylu boho. Kolejnym elementem tego nurtu są zwiewne i kolorowe tuniki, szczególnie lubiane przez kobiety. Można je traktować jako bluzki, ubierając je do wąskich spodni czy legginsów. W ciepłe dni tunika z powodzeniem zastąpi sukienkę. Ubrana do sandałków czy lekkiego sweterka będzie znakomitym rozwiązaniem na popołudniowy spacer.
A Wy co sądzicie o boho? 

15 komentarzy:

  1. Ja osobiście uwielbiam ten styl, i czasami się do niego stosuję. :)
    Mam jedną kamyzelkę z frędzlami, w kolorze ciemny beż :D
    Stardollowe stylizacje są genialne, zwłaszcza ta pierwsza! Bosko! ^^
    ChemicRomance.

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba się mi ten styl, ale sama z niego nie korzystam. Powodem tego jest, że nie mam dokąd tak się ubrać, a w życiu codziennym ludzie mojego kraju patrzyliby na to bardzo i bardzo dziwnie. Przechodząc do posta i stylizacji- jak zawsze na poziomie! Bardzo fajna jest druga stylizacja ;]
    dora_dorka

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaliczam się do Pań, które doceniają ten styl podczas upałów (:
    Uwielbiam sukienki boho oraz dodatki w tym stylu, które walają się po moim pokoju cały czas.
    Stylizacje są udane i zgadzam się z ChemicRomance, że zwłaszcza pierwsza jest genialna.

    OdpowiedzUsuń
  4. styl jest naprawdę ładny, lecz to nie mój styl. Twój artykuł mnie bardzo zaciekawił, ze stylizacji, które przygotowałaś najbardziej spodobała mi się 1. :)
    valeria_mcclain

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię styl boho, korzystam z niego głównie podczas letnich wakacji. Zazwyczaj wtedy noszę kolorowe sukienki, sandały na rzemykach, bransoletki również na rzemykach. Ten styl jest jednym z moich ulubionych.
    Klarunia_P

    OdpowiedzUsuń
  6. To jest akurat styl, który bardzo nie lubię. Jakoś nie przepadam za boho. W sumie dodatki lubię w tym stylu, ale za ubraniami nie przepadam. Nie znoszę kolorywch sukienek itd.
    Nalsh

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten styl jest tak świetny i lekki ,że uwielbiam patrzeć na chodzące dziewczyny w nim lecz ja sama nie noszę tego typu ubrań, moja wyobraźnia co do takich stylizacji jest ograniczona i wygląda kiczowata i sobie odpuszczam ;D
    QueenRoyal.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie przepadam za tym stylem, jest calkowicie nie w moim guscie. Twoje stylizacje sa swietne. Mimo, ze jestem negatywnie nastawiona do stylu boho, to one mi sie bardzo spodobaly.

    cloeilu

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo,ale to bardzo lubię ten styl! Sama mam z niego parę sukienek w realu jak i na stardoll. Kocham połączenia tych futerek i zwiewnych sukienek. To coś jak najbardziej dla mnie. Uważam jednak,że trzeba umieć zachować umiar,bo łatwo osiągnąć efekt 'cyganki',aczkolwiek nie jest on zły. Po prostu jest różnica między boho,a stylem cygańskim. Moim skromnym zdaniem trzeba te ciuszki odpowiednio łączyć z dodatkami, aby nie wyglądać jak chodząca cepelia. Na pewno są bardzo kobiece i dodadzą urody każdej dziewczynie. No,a o Twoich stylizacjach powiem jedno. Są prześliczne, jak każde inne.

    mrrPaula

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam boho, ale nie na sobie ;) + bardzo podoba mi się ten wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie lubię boho na swojej sylwetce :/
    truuusty135

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajny styl, podoba mi się stylizacja nr 1

    OdpowiedzUsuń
  13. Podoba mi się, to coś lżejszego od hippie, choć może to to samo (poprawcie mnie, jeśli się mylę) Zdecydowanie ubrania w style boho dobrze reprezentują się na szczupłych kobietach. Tęgie osoby powinny zrezygnować z dużej ilości ciężkich dodatków. Z resztą w boho nie można przesadzać- wzory, frędzle, pióra, falbany, odwalają całą robote. W Polsce nie jest dość popularny, bo najwięcej cieszyć można się nim latem, a lata tutaj.. no. Na zachodzie, w niektórych częściach Stanów jest słońce cały rok, wszyscy chodzą w krótkich spodenkach, wybór jest większy, nie wyróżniasz się.

    OdpowiedzUsuń
  14. Podoba mi się ten styl. Jest lekki, zwiewny i ma swój urok. Szczególnie lubię w nim te dżinsowe kamizelki i kurtki z podwiniętymi rękawami, które idealnie pasują do letnich sukienek. Co do stylizacji to uważam, że perfekcyjnie zostały na nich ukazane charakterystyczne elementy stylu boho. Bardziej mi się podoba stylizacja nr 1 ze względu na idealnie dopasowane dodatki i dobraną fryzurę.

    k.kaka1997

    OdpowiedzUsuń
  15. Styl boho jest bardzo intersujący. Lubię go zwłaszcza w jesiennych i zimowych stylizacjach. Wełniane swetry i płaszcze to jest to, co uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń