2015/01/26

Kilka słów o...

Jeanne Lanvin - francuska projektantka mody, założycielka domu mody Lanvin i firmy Lanvin Parfums. 

Urodziła się 1 stycznia 1867 r., w Paryżu jako córka Konstantego Lanvin i Sophie White. Była najstarszą spośród jedenaściorga dzieci. Modystką stała się w wieku 16 lat, gdy przechodziła szkolenie w Felix, w Paryżu. 







W 1895 roku poślubiła włoskiego hrabiego, a dwa lata później urodziła córkę - Marguerite znaną również jako Marie-Blanche, która po śmierci matki stała się właścicielką domu mody Lanvin. 
Jeanne rozwiodła się z mężem w 1903 roku. W 1907 roku poślubiła dziennikarza gazety Les Temps, który stał się później konsulem w Anglii. 



W 1920 roku powstał sklep Lanvin z artykułami dekoratorskimi. Największe znaczenie w karierze Jeanne miało wprowadzenie na rynek perfum Arpege, w 1924 roku. Do stworzenia zapachu zainspirowała ją córką i jej gra na fortepianie. 

Projektantka zmarła 6 lipca 1946 roku.




14 komentarzy:

  1. Nie kojarze jej :(

    love.diamond.1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na początku też nie słyszałam, ale kiedy oglądałam jej projekty to bardzo mi się podobały, dlatego postanowiłam o niej napisać :)

      Usuń
  2. Nie znam jej , pierwsze co czytam o niej to od Ciebie, średnio zaciekawiła mnie tym życiorysem ale artykuł fajnie napisany ;)
    QueenRoyal.

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety nie kojarzę ani jej, ani jej perfum. :/
    Post świetnie napisany, mimo tego że nie zainteresowała mnie Jeanne to przeczytałam artykuł z chęcią. :)

    Remmy08

    OdpowiedzUsuń
  4. Nazwisko słyszane, ale jak dziewczyny wyżej - nie kojarzę jej. Post może i krótki, ale fajny. Dobrze się czytało ;]

    OdpowiedzUsuń
  5. Znam Lanvin, ma cudowne torebki :3 jej perfumy sa okropne. Calkowicie nie w moim guscie. Post ciekawy, choc krotki. Chcialabym kiedys zobaczyc artykul dotyczacy Alexandra Wanga lub Yohji Yamamoto :)

    cloeilu

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej, chciałąbym powiadomić pisarzy na blogu (:D), że nastąpiły zmiany w poradniku (tautorialu) tym co sie pojawia jak sie założy konto na stardoll. Odkryłam to przez przypadek. Dostajemy też wiadomosć: http://bankfotek.pl/view/1849535 i od razu 12 sd i 500 sm, a wcześniej było tylko 500 sm ;)
    Ania_Miszcz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ło, założę sobie nowe konto na stardoll. Tak dla testu, choć tego nie zostawię chyba nigdy (:

      Usuń
  7. Hmm.. ogólnie to skądś nazwisko znam, ale nigdy się w jej projekty nie wgłębiałam. Jakoś mnie nie zachęcił życiorys, choć post bardzo fajny. ;>
    ChemicRomance

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawy post :)
    Klarunia_P

    OdpowiedzUsuń
  9. Znam skądś tą projektantkę ,jednak nie wgłębiałam się w jej projekty itp. Jednak jej projekty jak najbardziej do mnie przemawiają i są w moim stylu. Post jak zwykle świetny i miło się go czyta.

    mrrPaula

    OdpowiedzUsuń
  10. Modystka i projektantka mody to nie to samo :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeszła szkolenie na modystkę i stała się nią jak miała 16 lat, czyli zajmowała się sprzedażą galanterii :) Nie znam daty założenia domu mody Lanvin, dlatego jej nie podałam. Wiem tyle, że stworzyła swój własny dom mody, projektowała tam ubrania, a potem przejęła go córka :)

      Usuń
  11. Nie znam :/ Ale post bardzo fajny, krótki ale ciekawy :)
    Aliceexx

    OdpowiedzUsuń